Skąd wziąć motywację do odchudzania?

Motywacji można szukać u dietetyka, biorąc udział w kursach odchudzania lub grupach wsparcia, czytając książki, oglądając filmy, udzielając się na forach. Są to bardzo pomocne narzędzia, które dają motywację zewnętrzną, dzięki której wiele osób osiąga swój cel, jakim jest odchudzanie. Niemniej najważniejszą istniejącą motywacją, jest ta, która wychodzi z wnętrza ciebie.

Wiele osób, które zaczyna odchudzanie mówi, że chce schudnąć, ale nie potrafi powiedzieć co to konkretnie oznacza. Zaczyna więc dietę i jej nie kończy. Czy ty wiesz ile konkretnie chcesz schudnąć? Co zyskasz gdy schudniesz właśnie tyle? A może gdy schudniesz to coś stracisz? Jesteś na to wszystko gotowy?

Aby wytrwać w postanowieniu musisz mieć konkretny cel i dobry powód. Konkretny cel to np. 5, 12, 30, 60 kilogramów. A dobry powód? Dobry powód musi być:

  1. Twój osobisty, ważny dla ciebie!
  2. Ambitny i EKSCYTUJĄCY!

Zadanie nr.1: Sprawdź czy masz dobry powód.

– Znajdź chwilę tylko dla siebie. Weź kartkę i długopis. Zapisz 20 powodów dla których chcesz schudnąć. 20 i ani jednego mniej, ponieważ często właśnie 20ty powód okazuje się tym najważniejszym.

– Z pośród 20 tu powodów wybierz 1 najważniejszy. Taki, który jest ważny dla ciebie. Taki, który wywołuje w tobie emocje. Taki, który budzi niecierpliwość, bo już chcesz to mieć, osiągnąć.

– Gdy już masz ekscytujący powód, zapisz go na ładnej kartce i umieść w miejscu, do którego codziennie zaglądasz. Może to być miejsce na zdjęcie w portfelu, drzwi lodówki itd.

– Codziennie czytaj i myśl o swoim najważniejszym powodzie, wyobrażaj sobie, że już jest osiągnięty. Nakręcaj się i motywuj w ten sposób. Rób to zwłaszcza, gdy zdarzy się słabszy moment.

Zadanie nr.2: Wyobraź sobie siebie za 5 lat.

Najpierw zastanów się nad tym jak się teraz czujesz. Co ci przeszkadza, co cię skłania do tego, żeby zacząć odchudzanie. Zapisz to.

Następnie wyobraź sobie siebie za 5 lat, gdy twój cel jest już osiągnięty.

– jak wyglądasz?

– jakie nosisz ubranie?

– co robisz?

– jak się czujesz?

– jakie emocje ci towarzyszą?

– jak wygląda twoje życie?

Im bardziej szczegółowy obraz siebie stworzysz, tym lepiej.

Zapisz swoją wizję.

Pielęgnuj w sobie i często przywołuj ten obraz. Niech dodaje ci sił i pomoże osiągnąć cel!

Przeczytanie jak wyglądają powyższe ćwiczenia nikomu nie pomoże. Jeśli chcesz by zadziałało znajdź chwile tylko dla siebie i zaangażuj się w jego wykonanie.

Gdy już masz wizję siebie xx kg mniej. Przystąp do etapu II. Wybierz narzędzie, dzięki któremu osiągniesz cel. Co to będzie? Wizyta u dietetyka? Usługa cateringu dietetycznego? Rozpisany plan ćwiczeń? Zdecyduj już teraz i zacznij działać! Uda ci się.

Porady Apet’eat – Catering odchudzający Warszawa

Marta Radomska
Psychodietetyk Apet’eat