Jak nie podjadać między posiłkami?

Masz problem z podjadaniem pomiędzy zaplanowanymi posiłkami? Wciąż się rozglądasz, co by tu zjeść, jaką przekąskę tym razem schrupać? Nie wiesz jak nad tym zapanować, bo przecież czekolada i ciasteczka tak kuszą?

Mamy dla Ciebie garść rad, które mogą Ci pomóc zapanować nad złym nawykiem podjadania między posiłkami. Warto spróbować je zastosować, bo niekontrolowane sięganie po przekąski, jest jedną z głównych przyczyn tycia.

Na miętowo

Czy wiesz, że miętowy posmak i świeżość którą czujemy po umyciu zębów, lub podczas żucia gumy, sprawiają, że nie mamy ochoty na podjadanie? Dlatego zaraz po posiłku, dobrze jest skorzystać  z tego sposobu, aby nie mieć ochoty na coś słodkiego, albo na inną niezdrową przekąskę. Warto pomyśleć nad przyzwyczajeniem się do takiego postępowania, bo na pewno wpłynie to na Twoją wagę.

Zawsze pamiętaj o tym, aby mieć przy sobie miętowe gumy do żucia. Będą one też pomocne w sytuacjach, gdy zazwyczaj zajadasz się chrupkami, popcornem czy słonymi orzeszkami – gdy oglądasz tv, jesteś w kinie, czy też pracujesz przed komputerem.

Na zakupy

Przede wszystkim – na zakupy spożywcze, wybieramy się po jedzeniu. Gdy nie jesteśmy głodni, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że do koszyka wpadnie nam coś z listy produktów zakazanych. Należy pamiętać, że robimy przemyślane zakupy i wybieramy podczas nich zdrowe produkty. Nie kupujemy chipsów, paluszków, ciastek czy cukierków – nawet jeśli byłyby nabywane z myślą o domownikach. Po prostu istnieje takie ryzyko, że jeśli znajdą się w domu, to prędzej czy później, znajdą się również w Twoich rękach, a tego przecież nie chcemy.

Na rozwagę

Do kolejnego posiłku jest jeszcze dużo czasu? Czujesz, że już nie wytrzymasz? Nie szkodzi. Przekąś garść niesolonych i niesmażonych orzechów, pestek dyni czy słonecznika, albo garść truskawek.

(orzechy są bardzo kaloryczne – zamiast tego można przekąsić warzywa typu marchew, seler, rzodkiew, albo owoce typu truskawki, jagody, borówki, jabłko)

Zaspokoisz pierwszy głód a jednocześnie, oszczędzisz setki pustych kalorii. Pamiętaj o tym, że wysoko przetworzone produkty to wróg walki ze zbędnymi kilogramami, nie warto dla chwili przyjemności tracić tego, co z takim trudem się wypracowało. Zdrowe zamienniki fast-foodowych przekąsek zdecydowanie wyjdą Ci na zdrowie, bo dzięki nim dostarczysz organizmowi cennych wartości odżywczych.

Na pomoc!

Istnieją rośliny które mają zdolność zmniejszania apetytu i ograniczają ochotę na podjadanie. Jedna z nich to Garcinia Cambogia. Zawiera w sobie kwas hydroksycytrynowy, którego właściwością jest zmniejszanie uczucia głodu i ułatwia powstrzymanie się przed sięgnięciem po zakazane produkty. Dodatkową jego zaletą jest przemiana węglowodanów w energię, dzięki czemu nie odkładają się one w postaci tkanki tłuszczowej w newralgicznych partiach Twojego ciała.

Innym sposobem na powstrzymanie apetytu jest chrom – jego niedobór powoduje, że mamy niepohamowany apetyt – warto zadbać o uzupełnienie jego braków.

Dominika Łuczak
Dietetyk i Konsultant Klienta Apet’eat

Apet'eat catering dietetyczny Warszawa Dominika Łuczak Dietetyk i Konsultant Klienta