Lato za 3… 2… 1… Zaczynamy odliczanie do sezonu bikini!

Bez żalu pożegnaliśmy się ze śniegiem i mrozem, a teraz z niecierpliwością czekamy na upragnione lato i wakacje. Przed nami jeszcze tylko 3 miesiące przygotowań do sezonu bikini. Czy udało Ci się schudnąć? A może dopiero teraz postanowiłaś rozpocząć kurację odchudzającą i nie wiesz jak się do tego zabrać? Oto kilka rad od nas, jak postępować, aby już wkrótce zrobić oszałamiające wrażenie w bikini!

Wykorzystaj wiosnę!

Kiedy temperatura za oknem rośnie, wszyscy dookoła rozpoczynają wielkie odchudzanie. W panice zdajemy sobie sprawę, że do lata coraz bliżej, a nadprogramowych kilogramów wciąż mamy trochę na liczniku. Zamiast zamartwiać się przed komputerem, jedząc kolejną tabliczkę czekolady, zacznij już teraz działać!

Na wypracowanie idealnej sylwetki potrzeba CZASU, dlatego też kluczem do sukcesu nie jest dieta, która będzie „najszybsza”. Pierwszym krokiem do celu będzie bilans wszystkich Twoich dotychczasowych diet, jakie stosowałaś. Czy działały one tak, jak chciałaś? Czy udało Ci się utrzymać wagę po diecie? Czy dobrze czułaś się na diecie? Czy chudłaś wolniej niż 0,5-1 kilograma tygodniowo? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi: „nie”, oznacza to, że diety, które do tej pory stosowałaś były niedostosowane do potrzeb Twojego organizmu.

Dieta cud? My mówimy: zdrowy styl życia!

Podstawowa reguła odchudzania brzmi: dieta nie może być ani katorgą, ani męczarnią. Dietetyczne menu powinno być przygotowane w sposób smaczny, apetyczny i zachęcający do jedzenia. Jadłospisy z dietami-cud, podczas  których je się jajko, kalafior i kawałek chleba przez cały dzień, koniecznie wyrzuć do śmieci!

W diecie powinniśmy wykorzystywać produkty sezonowe, a doskonale sprawdzą się tutaj pojawiające się wraz z okresem wiosennym świeże warzywa i owoce. Musisz też pamiętać, że każdy z nas ma indywidualne zapotrzebowanie energetyczne, zależne od płci, wieku, aktywności fizycznej, wzrostu oraz aktualnej masy ciała. Dlatego też wszystkie diety odchudzające zaczyna się od ustalenia dobowego zapotrzebowania energetycznego.

Brzmi skomplikowanie? Może się tutaj przydać pomocna dłoń dietetyka, który ustali, jaka kaloryczność diety będzie idealna dla potrzeb Twojego organizmu. Ponadto specjalista od żywienia pomoże Ci określić dobowe zapotrzebowanie na pozostałe składniki odżywcze oraz dostosuje jadłospis do Twoich chorób towarzyszących czy preferencji smakowych. Pamiętaj, żeby schudnąć – trzeba jeść!

Następnie zastanów się, czy masz czas przygotowywać posiłki i jesteś w stanie poświęcić temu trochę czasu w ciągu dnia? Jeśli nie, na to też jest świetna rada! Skorzystaj z oferty cateringu dietetycznego Apet’eat, gdzie odpowiednio wykwalifikowany specjalista nie tylko dostosuje dietę do Twoich potrzeb, ale również rozwiąże problem z zakupami czy przyrządzaniem posiłków. Twoim zadaniem będzie tylko… jedzenie z apetytem. A kiedy masz już odpowiednie nastawienie, plan żywieniowy, uzgodnione szczegóły z dietetykiem, to musisz pamiętać o jednej, istotnej zasadzie. Zdrowe odżywianie to sposób na życie, na odpowiednie funkcjonowanie, dlatego też wygraną w walce z nadprogramowymi kilogramami nie będzie tylko widoczny spadek masy ciała , ale TRWAŁA zmiana nawyków żywieniowych. Dlatego też dietetycy i specjaliści od żywienia podkreślają: szczupła sylwetka zaczyna się w Twojej głowie – my jesteśmy dla Ciebie drogowskazem. Odpowiedni tryb życia, połączony z aktywnością fizyczną da Ci wymarzony efekt ładnej i zgrabnej sylwetki bez efektu jo-jo.

Jak to możliwe? Musimy pamiętać, że każda dieta odchudzająca kiedyś się skończy – a ważne jest, co po tym końcu nastąpi. Jeśli wrócisz do poprzednich nawyków żywieniowych – jedzenia słodyczy, dań typu fast-food, picia słodkich napojów gazowanych, itp., nadprogramowe kilogramy wrócą szybciej, niż zdąży nadejść kolejna zima.

Do lata pozostało jeszcze trochę czasu, dlatego nie zaczynaj diety od jutra, od poniedziałku, od przyszłego tygodnia, od maja… tylko zrób to właśnie teraz!

Porady Apet’eat

Dominika Łuczak
Dietetyk i Konsultant Klienta Apet’eat

dieta_ucznia